Page 12 - 81 Çalıkuşu YOZGAT Kasım
P. 12

81 Çalıkuşu YOZGAT
        “Bozokta İklim Değişikliklerine Uyum: Bilim ve Teknoloji Entegrasyonlu Uygulamalar” Projesi


























                                                                                                                   TÜBİTAK
                                                                                                         4004 Doğa Eğitimi ve Bilim
                                                                                            Okulları kapsamında İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce

                                                                               hazırlanan,   proje yürütücülüğünü Nurullah KORKMAN’ ın üstlendiği Yozgat
                                                                    Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’nde 7 gün boyunca devam eden “Bozokta
                                                          İklim Değişikliklerine Uyum: Bilim ve Teknoloji Entegrasyonlu Uygulamalar” projemiz gerçekleştirildi. Projemizin
                                              açılış törenine Yozgat BOZOK Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Sayın Ahmet KARADAĞ, İl Milli Eğitim Müdürümüz Yusuf YAZICI, Yozgat Bozok
                                      Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekan Yard. Doç.Dr. Murat GÜNEY, Proje ekibi, öğrenciler ve veliler katıldı. Projemizde, lise öğrencilerinin iklim değişikliği
                               kaynaklı çevresel sorunların çözümüne ilişkin bilim ve teknoloji entegrasyonlu tasarım yapma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Böylelikle iklim değişikliğinin
                        neden olduğu sorunları ve yeni iklim koşullarına yönelik uyum tedbirlerini fark etmeleri ve bu sorunlar çerçevesinde çözüm yolları geliştirmeleri hedeflenmiştir. Bu hedefleri
                                                                    gerçekleştrimek için 28 tarım ve hayvancılık lisesi öğrencisi 7 gün boyunca kampa alınmıştır.
             Kamp programında; akıllı teknolojiler ile don önleme, bitki ıslahı ve optimum hasat, akıllı sera ile verimlilik, topraksız tarım, akıllı kümes/ahır ile verimlilik temaları çerçevesinde tasarım

           temelli bilimsel etkinliklere yer verilmiştir.  Proje çıktılarını değerelndirmek amacıyla öğrencilere ‘‘İklim Değişikliği ve İklim Değişikliğine Uyum Stratejileri Farkındalık Ölçeği’’ kamp öncesi
           ve sonrasındauygulanmıştır. Proje etkinlikleri sürecinde öğrencilerin tasarım becerilerindeki değişim ‘‘Gruplar için Teknolojik Tasarım Uygulamalarını Değerlendirmeye Yönelik Analitik
                  Rubrik’’ kullanılarak belirlenmiştir. Ayrıca proje ekibinden bir rehber kamp öncesinde ve sonrasında toplam 7 öğrenci ile ‘‘yarı yapılandrılmış mülakat’’ gerçekleştirmiştir.

































          12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17