Page 29 - 81 Çalıkuşu YOZGAT Kasım
P. 29
29
Milli Eğitim Bakan- lamalarına doğrudan kat- şarı durumları, öğren-
lığı tarafından ilk kez ge- kısının önünü açacak. ci davranış problemleri,
liştirilen "Okul Temelli Okul temelli mesle- okulda aktif kullanılması
Mesleki Gelişim" uygula- ki gelişimin işleyişi şu şe- gereken eğitim materya-
ması ile idareci ve öğret- kilde olacak: li, öğretmenlerin bireysel
menler, ihtiyaç duyduğu * Okulun eğitim ihtiyacını talepleri vb. başlıklar çok
hizmet içi eğitimleri, artık belirlemek üzere müdür yönlü bakış açısıyla de-
farklı okul ve kurumlara yardımcısı başkanlığında, ğerlendirilecek.
gitmeye gerek kalmadan zümre başkanlarının ka- * Öğretmen ve okul yöne-
görev yaptığı okullarında tılımıyla oluşturulan ko- ticilerinden alanları ile il-
alabilecekler. ordinasyon ekibi, eğitim gili ihtiyaç duydukları eği-
Okul Temelli Mes- öğretim yılının birinci ve tim konuları, öğretmenler
leki Gelişim uygulaması, ikinci yarıyılı başında öğ- kurulunda belirlenip okul
öğretmenlerin okula özgü retmenlerin mesleki geli- müdürünün onayı ile ke-
mesleki gelişim ihtiyacı- şim ihtiyaçlarına dair ve- sinleşecek.
nın okul bünyesinde kar- riler toplayarak planlama * En az 10 kişinin katılı-
şılandığı faaliyetleri içere- yapacak. mıyla gerçekleşecek olan
cek. Ayrıca okulların başta * İhtiyaç belirleme sü- "Okul Temelli Mesleki Ge-
üniversiteler olmak üzere recinde; okulun mevcut lişim" çalışmalarına farklı
uzman kişi ve kurumlar- durumu, veli ve öğrenci okullardan öğretmenler
la iş birliği gelişerek bü- görüşleri, okulun sorun de dilerse katılabilecek.
yüyecek, üniversitelerin alanları, gelişime açık
okullardaki eğitim uygu- yönleri, öğrencilerin ba-
YOZGAT IL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ